Trei branduri româneşti de pastă de dinţi, produse local, încearcă să-şi facă loc pe o piaţă de 70 mil. euro dominată de Colgate şi Blend-a-Med

Companiile româneşti Far­­mec din Cluj, Pell Amar din judeţul Buzău şi Viva Na­tura din Capitală au început să producă mai multe branduri de pastă de dinţi mizând pe o nişă a pieţei, respectiv produse pe bază de extracte de plante, în con­diţiile în care giganţii Colgate şi Procter & Gamble domină piaţa fără a avea producţie locală.

„Avem în magazinele noastre brandurile Aslamed, Pell Amar şi Viva Na­tura din dorinţa de a promova şi pro­du­cătorii români şi de a oferi diversitate clien­ţilor dm“, au spus pentru ZF repre­zentanţii dm drogerie markt, reţea din retailul de cosmetice cu afaceri de 256 mil. lei anul trecut, duble faţă de acum cinci ani. Cotele de piaţă ale brandurilor locale sunt în jur de 1-1,5%, raportat la businessul reţelei dm, după cum arată reprezentanţii com­paniei.

Piaţa de îngrijire orală, care cupride vânzările de pastă de dinţi, periuţe şi alte produse adiacente, este controlată în proporţie de 70% de cele două grupuri americane Procter&Gamble (P & G) şi Colgate-Palmolive, în special cu brandurile Blend-a-Med şi Colgate. Piaţa este evaluată la 70 mil. euro, potrivit unei analize a com­paniei de cercetare de piaţă Euromonitor.

„Suntem prezenţi cu brandul nostru de pastă de dinţi în aproximativ 400 de ma­ga­zine şi farmacii. Pastele de dinţi se găsesc în magazine naturiste, farmacii independente, drogherii, nu avem prezenţă în lanţurile de hipermarketuri“, spun reprezentanţii companiei Pell Amar din judeţul Buzău, care este prezentă pe piaţă cu acelaşi brand.

Continuarea pe ZF Corporate