ZF Live special de la ICEEFEST. Constantine Kamaras, preşedinte al boardului de directori, Asociaţia IAB Europe: Majoritatea banilor din publicitatea online merg către duopolul Facebook-Google şi în Balcani. Rolul furnizorilor de conţinut de calitate este critic pentru societate

Principalele tendinţe şi probleme de pe piaţa de publicitate digitală din re­gi­unea Balcanilor sunt similare cu cele întâlnite şi pe cele mai mari pieţe din lume, a declarat Constantine Kamaras, pre­şedinte al boar­du­lui de directori al Asociaţiei IAB Europe, în ca­drul unei ediţii speciale a emisiunii ZF Live transmise de la iCEE.fest, unul dintre cele mai importante festivaluri de tehno­logie digitală şi internet din regiune.

„Există o continuitate între tendinţe - precum creşterea mobile-ului sau a video-ului, care sunt două megatendinţe pe care nu le putem nega şi pe care le vedem cum accelerează cel puţin pentru viitorul imediat, şi o serie de lucruri noi, care nu erau prezente în urmă cu un an. Acestea se referă de exemplu la calitatea mediului de publicitate digitală - un aspect critic dacă publicitatea digitală îşi va continua creşterea explozivă. Mai exact sunt discuţii legate de fraudele cu reclame, dar şi probleme care se manifestă la nivelul societăţii, cum sunt ştirile false. Sunt dis­cuţii care aduc din nou în prim-plan cali­tatea conţinutului editorial. Devine critic pen­tru ecosistemul digital care este poziţia unor publi­sheri care oferă conţinut premium, aşa cum este New York Times, de exemplu, care este prezent aici la ICEEFEST, sau cum este Ziarul Financiar. Rolul furnizorilor de ştiri de încre­dere devine unul critic pentru socie­tate”, a spus Kamaras. Dominaţia Google şi Face­book pe publicitatea di­gitală este vizibilă şi în România, şi  Balcani, cei doi giganţi ameri­cani absorbind cea mai mare parte a investiţiilor făcute de companii în promovare.

Continuarea pe ZF Corporate