Şeful eMAG: Lipsa de predictabilitate a livrărilor prin curier frânează şi plăţile cu cardul, şi retailul online. Dacă utilizatorii nu au control asupra zilei şi orei când le va fi adusă comanda, atunci ei renunţă de multe ori la achiziţii sau nu plătesc online produsele

Dacă utilizatorii nu au control asupra zilei şi orei când le va fi adusă comanda, atunci ei renunţă de multe ori la achiziţii sau nu plătesc online produsele, spune Iulian Stanciu. Problema poate fi rezolvată cu ajutorul tehnologiei, dar nu peste noapte.

Presiunea uriaşă pusă de retailerii online pe companiile de curierat, care se traduce în multe cazuri în livrări care au loc cu întârziere sau la ore şi în zile diferite faţă de cele estimate la data lansării unei comenzi, reprezintă în acest moment una dintre prin­cipalele frâne pentru dezvoltarea vânzărilor pe internet şi a plăţilor online cu cardul.

„În magazinele clasice există o ofertă mică de produse, dar achiziţiile pot fi făcute rapid. La retailul online există preţuri bune şi o ofertă extinsă, dar o problemă este că lipseşte predictabilitatea în legătură cu livrarea, cu momentul când vine coletul. Dacă ai control asupra momentului când se face livrarea, atunci vor creşte şi plata cu cardul şi încrederea. Acesta este unul dintre motivele puternice pentru care nu se plăteşte cu cardul şi pentru care se pierd vânzări: că nu ştii dacă va veni când trebuie coletul“, a explicat Iulian Stanciu, într-un in­ter­viu pentru ZF. “Serviciile oferite de cu­rieri influenţează foarte mult retailul on­line“, a punctat el, adăugând şi că pro­ble­me­le au apărut pe fondul exploziei înre­gistrate de numărul de comenzi: “Piaţa de curierat este presată, dacă în urmă cu peste 5 ani retailul online genera 5-10% din vo­lume, acum este undeva la 50%, iar volumele cresc de la an cu aproximativ 50%“.

Continuarea pe ZF Corporate